חמישי | 25.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:00
18:15
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

מסע חובק עולם: ניו יורק - התפוח הגדול

היסטוריה ותרבות, אמנות ואוכל, הגירה ורומנטיקה...

12 מפגשים, אחת לשבועיים, ימי א' , 10.00-13.00

מחיר: 685 ₪ 

"התפוח הגדול" – ניו יורק – העיר והמיתוס

מרצה: אלון קליבנוב 

כלים שלובים

בימוי: ירון זילברמן
| 105 דקות

גילויה של מחלת הפרקינסון בגופו של הצ'לן פיטר מיטשל מסכן את עתידה של רביעית כלי מיתר הפועלת בצוותא כבר כמעט 25 שנה. הסדק המתהווה, עם גילוי מחלתו של זקן השבט, עתיד להוציא לאור לא מעט תסכולים, מתחים ולערער את חייהם של הארבעה.  

מנהטן - אהבתו חסרת המעצורים של וודי אלן לניו יורק

מרצה: ניסים דיין

מנהטן

בימוי: וודי אלן
| 96 דקות

מעשייה קומית רומנטית המתרחשת כולה בניו יורק כפי שהיא משתקפת בעיניו הנוסטלגיות של וודי אלן. המילייה הוא בורגני אינטלקטואלי, אתרי ההתרחשות הם מוזיאונים, אולמות-קונצרטים ובתי-קולנוע. סביב האירועים נפרשת ניו יורק בצילומי השחור לבן המרשימים של גורדון וויליס, ובאווירה הנשענת על המוסיקה של ג'ורג' גרשווין. התוצאה היא ממתק קולנועי. 

ווינר או לוזר – עלייתו ונפילתו של גיבור ניו יורקי

מרצה: ניצן הורביץ

ווינר

בימוי: ג'וש קריגמן, אליס סטיינברג
| 96 דקות

טרגדיה-קומית דוקומנטרית החושפת את אחורי הקלעים של הפוליטיקה האמריקאית – מקום שבו האמת, השקר, ההתנצלות והסליחה הם לא יותר מכלים כדי להשאר בחיים. התוצאה היא דרמה אדירה, מצחיקה ומזעזעת, שכדאי מאד לראות.

מאבקן לשחרור של נשים בשנות ה-50

מרצה: רחל אסתרקין

ברוקלין

בימוי: ג'ון קרואלי
| 111 דקות

אייליש עוזבת את ביתה באירלנד ומהגרת לברוקלין. שם, באמצע שנות החמישים, היא מוצאת אהבה חדשה ותחושה של הבטחה. כאשר היא נאלצת לשוב לביקור משפחתי באירלנד, תחושת השייכות למולדת הישנה עוטפת אותה. "ברוקלין" מצליח להפוך את חווית ההגירה לדרמה רומנטית מעולה. 

דיוקן החברה הניו יורקית: מבט היסטורי ופוליטי

 מרצה: בנימין פרידנברג

עידן התמימות

בימוי: מרטין סקורסזה
| 133 דקות

ניו יורק, המאה ה-19. ערב נישואיו לצעירה מכובדת, מתאהב ארצ'ר, פרקליט ניו יורקי צעיר ומיוחס, בבת דודתה הנשואה של ארוסתו. הברירה העומדת בפניו קשה: האם להעתר לליבו ולרגשותיו או שמא להכנע ללחצי החברה הפוריטנית... ב"עידן התמימות" ממשיך סקורסזה לעסוק ביחסי הכוחות שמניעים את חייה של ניו יורק. 

ניו יורק, העיר המחבקת את כולם

 מרצה: רוני ינובסקי 

האורח

בימוי: טום מקארת'י
| 103 דקות

הופעה מאופקת של ריצ'רד ג'נקינס מעניקה את המימד הרגשי הנכון לדרמה הזו, שבמרכזה היחסים המתפתחים בין פרופ' מבוסס לכלכלה לבין צמד מהגרים זרים שפולשים לדירתו בניו יורק. 

ניו יורק כוכבת המיוזיקלס

מרצה: ד"ר אודיה כהן-רז

רחוב 42

בימוי: לויד בייקון
| 85 דקות

הראשון בסידרת המיוזיקלס הגדולים של שנות ה-30 מפגיש כמה סופרסטארים של הז'אנר. במרכז העלילה עומדת אלמונית הזוכה להחליף את הכוכבת הראשית של המופע בליל הבכורה. 

בין כרישי הנדל"ן לאמני הרחוב

 מרצה: יונית קמחי

ניו יורק, סיפור אהבה

בימוי: ריצ'רד לונקריין
| 92 דקות

רות ואלכס רכשו את הדירה הניו יורקית שלהם לפני ארבעה עשורים ועכשיו, כאשר הם כבר מבוגרים, קשה להם לטפס חמש קומות. הניסיון למכור ולקנות בניו יורק מוביל לשורה של מפגשים והתלבטויות שבסופן עליהם להחליט מה לעשות ביחד. 

ספייק לי עושה את הדבר הנכון

מרצה: רון פוגל

עשה את הדבר הנכון

בימוי: ספייק לי
| 120 דקות

עלילת סירטו השלישי של ספייק לי מתרחשת סביב פיצריה איטלקית המהווה שמורה לבנה וארכאית בלב ליבה של שכונה שחורה. המתח הבין-גזעי בין לבנים ושחורים, מקבל תפנית אלימה ביום החם ביותר של השנה... סרט אדיר, מהנה וכובש. זוהי קלאסיקה שנותרה רעננה ורלוונטית גם היום. אל תחמיצו.

שלוש פנים לניו יורק: סקורסזה, קופולה ואלן

מרצה: ארז דבורה

סיפורי ניו יורק

בימוי: מרטין סקורסזה, פרנסיס פורד קופולה, וודי אלן
| 123 דקות

מרטין סקורסזה, פראנסיס קופולה ווודי אלן הפכו את ניו יורק לגיבורת סירטיהם כבר מתחילת הקריירה, והסרט שלפנינו הוא מחוות אהבה משותפת לעירם. 

לחצות את דלנסי: ממטבח שטעטל לקלאסיקה

 מרצה: רונית ורד

מלכות דג החדקן

בימוי: ג'ולי כהן
| 52 דקות

במשך ארבעה דורות ניהלה משפחת ראס מעדניית לקס והרינג בלואר איסט סייד, שהפכה מזוהה עם החוויה היהודית הניו יורקית. הסרט התיעודי מתחקה אחר ההיסטוריה של ראס ובנותיו, וכולל ראיונות עם שתיים מהבנות המקוריות, לצד כמה מהמעריצים המפורסמים של המוסד הניו יורקי. 

עלייתו המתונה ונפילתו התלולה של מאכער אמריקאי

 מרצה: פרופ' מנחם בלונדהיים

נורמן

בימוי: יוסף סידר
| 118 דקות

סרטו החדש של יוסף סידר (“הערת שוליים“, “בופור“) הוא דרמה קומית נוגעת ללב על אדם קטן שנפילתו טמונה בחולשה אנושית מעוררת חמלה: הרצון להיות שייך.