שישי | 29.03.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

מסע חובק עולם: הודו – היהלום שבכתר

מסע קולנועי בעקבות היסטוריה ותרבות, מסורת ואוכל, הגירה ואקזוטיקה

12 מפגשים, אחת לשבועיים, ימי א', 10:00-13:00

מחיר: 685 ₪ > לרכישה>>>

היהלום שבכתר - האימפריה הבריטית והודו

מרצה: אלון קליבנוב. מרצה: אלון קליבנוב. כרטיסים: 75 ₪ / מנויים: 65 ₪

הנהר

בימוי: ז'אן רנואר
| 99 דקות

קפטן ג’ון, נכה ממלה”ע השניה, מתארח אצל דודו בהודו. שלוש נשים צעירות נכבשות בקסמו. זהו תיאור כן למדי של החיים הקולוניאלים בהודו, שנמצאת תמיד מעבר לדלת, והתוצאה היא יצירת מופת קצת נשכחת של ז’אן רנואר שראויה ביותר לתשומת לב. 

פמיניזם ואיצ'יקדנה בריקוד משותף

מרצה: רחל אסתרקין. כרטיסים: 75 ₪ / מנויים: 65 ₪

חתונת מונסון

בימוי: מירה נאיר
| 120 דקות

אדיטי היא צעירה מודרנית שעובדת בתחנת טלויזיה אבל את בן זוגה היא מקבלת בשידוך שרוקחים הוריה. על המתח שבין מסורת לשלילתה יצרה מירה נאיר את המלודרמה המוצלחת שלפנינו. יש כאן כמה פתילי עלילה שמצליחים להתגנב ולכבוש את הלב באופן מפתיע והתוצאה היא קומדיה רומנטית ראויה ביותר.

בין גאונות לעוני מחפיר

מרצה: ניסים דיין

נער החידות ממומביי

בימוי: דני בויל
| 120 דקות

סביב סיפורו של יתום ממומבאיי שמוצא את דרכו עד לשלבים האחרונים של חידון הטלויזיה "מי רוצה להיות מיליונר" מעצב דני בויל סיפור אגדה מודרני, שמצליח לשלב היטב בין המזעזע למרגש, ולהפעיל היטב את רגשות הצופים.

ארוחה הודית יוצאת למסע בכרך הגדול של מומביי

מרצה: דינה היימן

לאנץ' בוקס

בימוי: ריטש בטרה
| 104 דקות

מדי צהריים חוצים אלפי שליחים את מומביי ומעבירים את ארוחת הצהריים מעקרות הבית אל בעליהן אשר בעבודה. סאג'ן פרננדס הוא אלמן העומד לפרוש מעבודת המשרד בקרוב. הוא לא מצפה לארוחה, וכאשר זו נוחתת בטעות על שולחנו, מתחילה להתפתח ידידות מכתבים עדינה בינו לבין השולחת.

הודו בעיניים מערביות

מרצה: רון פוגל

עוברים להודו

בימוי: ג‘ון ג‘פקואט
| 103 דקות

טוד, מנהל אמריקאי נשלח להקים מוקד טלפוני בהודו, שם עלויות כוח האדם זולות יותר. ככל שהוא מנסה להנחיל לעובדיו המקומיים את גישת המכירות האמריקאית: שיחות קצרות ותכליתיות ומבטא שישמע מקומי עד כמה שאפשר, כך הוא מגלה כי תת היבשת משטה בו.

ילדים זה שמחה – המודל ההודי

מרצה: יונית קמחי

סארו – הדרך הביתה

בימוי: גארת דיוויס
| 120 דקות

הילד סארו עושה כל שביכולותו לסייע בפרנסתו משפחתו. אך כאשר הוא נרדם ברכבת ומתעורר בלב כלכותא, אין לו מושג איך לחזור הביתה. הוא מצליח לשרוד בעיר הגדולה ומאומץ בידי זוג אוסטרלי. עשרים שנה מאוחר יותר, כאשר הוא כבר גבר צעיר, מבקש סארו לאתר את משפחתו.

גיבור לא אלים – מהטמה גנדי

מרצה: אלון קליבנוב

גנדי

בימוי: ריצ'ארד אטנבורו
| 188 דקות

מסמך קולנועי רחב יריעה המגיש 55 שנה מחייו של המנהיג ההודי הדגול - החל במאבקיו נגד חוקי הגזע של דרום-אפריקה בשלהי המאה ה-19, דרך התפתחות פילוסופיית ההתנגדות הפאסיבית, פעולות המחאה נגד האימפריאליזם הבריטי, מאסריו התכופים, וכלה בהרצחו )ינואר 1948(. 

אקזוטיקה הודית: על אתרים מרהיבים וניגודים חריפים

מרצה: מורן קושניר 

כלה ודעה קדומה

בימוי: גורינדר צ'דהה
| 111 דקות

גורינדר צ'דהה (שחקי אותה כמו בקהאם) לוקחת את הקלאסיקה של ג'יין אוסטן (גאווה ודעה קדומה), ומרביצה לה עיבוד לבוליוודית, עם השירים והריקודים והצבעונית המתבקשת. המחווה האוהבת הזו פלוס נוכחותה הזוהרת של איישוואריה ריי בתפקיד הראשי הופכים את הסרט לחווייה מלבבת.

הודו - מסע בין אקזוטיקה לכאוס

מרצה: איילת אידלבר

אומריקה

בימוי: פרשאנט נאיר
| 100 דקות

לאחר טרגדיה הפוקדת את המשפחה, אחיו הצעיר של אודאי מתחיל לגלות רמזים המצביעים על כך שייתכן והמכתבים מאמריקה לא מגיעים מאמריקה כלל. אז הוא מחליט לצאת ולמצוא את אחיו, בכל תנאי שיידרש. "אומריקה" הוא דרמה קומית שובת-לב. 

ניוטון: אידיאל דמוקרטי מול נקסליזם מאואיסטי

מרצה: ארז דבורה 

ניוטון

בימוי: אמיט מאסורקר
| 104 דקות

פקיד ממשלתי צעיר המוצב בג'ונגל לקראת הבחירות בהודו, הדמוקרטיה הגדולה בעולם, נאלץ להתמודד עם התקפות מצד כוחות גרילה השולטים באזור ועם חוסר הבנתם ואדישותם של המקומיים ביחס להליך הדמוקרטי. דרמה קומית שזכתה בפרס בפסטיבל ברלין.

בין הסלמס לקניונים: אורבניות בהודו העכשווית

מרצה: ד"ר רותם גבע

לשיר עם אנגרי בירד

בימוי: האיוון יי
| 88 דקות

בלב הסלאמ’ס של פונה הודו, מבקש זמר אופרה קוריאני שפרש, ללמד ילדים לשיר. סביב המוסיקה האירופאית, הזרה להם (ולו), כשהם מתקשרים באנגלית הזרה להם (ולו) – נוצרים קשרים מרגשים ויוצאי דופן. 

משולש אהבה מערבי, על רקע הרוחניות והנופים של תת היבשת ההודית

מרצה: רוני ינובסקי

הוא + היא

בימוי: קלוד ללוש
| 113 דקות

אנטואן דומה מאד לדמויות בסרטים שהוא מלחין, כלומר: גבר מקסים ומצליח. הוא  נוסע להודו להלחין מוסיקה לגרסה מיוחדת של רומיאו ויוליה. בהודו הוא פוגש את אנה, ומכיוון שלראשונה הוא פוגש אישה השונה ממנו לגמרי, הוא מתאהב. העובדה שהיא אשת השגריר הצרפתי מסבכת קצת את העניינים.