חמישי | 28.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

לזכר ז'אן מורו

פנים שלווים, חיוך מסתורי – אלו הדימויים שמהם יצרה ז'אן מורו את הפרסונה הקולנועית החד פעמית שלה של אשה עצמאית, השולטת על חייה. מורו נולדה ב־1928 בפריז, לאב מסעדן ואם ממוצא אנגלי – את מאפייניה שצוינו לעיל, אותה קרירות רגשית – נהגה לשייך לשורשיה האנגליים. הקריירה שלה החלה בתאטרון – שם היתה חלק מהאנסמבל של הקומדי פרנסז – ובסוף שנות החמישים עברה לקולנוע. היא התפרסמה עם "מעלית לגרדום" ו"הנאהבים" של לואי מאל והופעתה כקתרין ב"ז'יל וג'ים" הפכה אותו לכוכבת בינלאומית. היא הביאה למסך נוכחות חד פעמית, נשית וחזקה או כפי שתיאר אותה פרנסואה טריפו "יש לה את כל האיכויות שאפשר לבקש מאישה, ואת כל שאפשר לבקש מגבר – מבלי לסבול מהליקויים של אף אחד מאלו".  מאז שיתפה פעולה עם גדולי הבמאים: "הלילה" של אנטוניוני, "יומנה של חדרנית" של בונואל, "המשפט" של אורסון וולס, "מר קליין" של ג'וזף לוסי ואחרים. היא היתה ידועה כמרואיינת לא קלה, וכפי שהיתה על המסך, גם בחייה היתה עצמאית ובלתי צפויה, כפי שאמרה בראיון לניו יורק טיימס: "הקלישאה היא שהחיים הם הר, מטפסים, מגיעים לפסגה ואז יורדים. בעבורי החיים הם כל הזמן תנועה למעלה, עד שעולים בלהבות".

ז’יל וג’ים

בימוי: פרנסואה טריפו
| 105 דקות

קתרין, ז’יל הצרפתי וג’ים הגרמני, המשולש הרומנטי המפורסם ביותר בקולנוע, אוהבים זה את זה על פני תקופה המשתרעת משך 20 שנה בתחילת המאה העשרים. סיפור אהבה מר־מתוק המדגיש את החיים הבלתי אפשריים בשלושה... ז’אן מורו בהופעה אניגמטית הפכה את הסרט לאחד מאבני הדרך של הגל החדש.  

הכלה לבשה שחורים

| 107 דקות

אחרי שבעלה נורה על מדרגות הכנסיה שבה נישאו זה עתה, יוצאת ג’ולי למסע נקמה בעקבות רוצחיו. נאמן לדרכו הקולנועית, מחפש טריפו בתוך סרט המתח שלפנינו את המוטיבים שמניעים את הדמויות ופחות את האפקט הזול. את מרכז הכובד הוא מותיר בידיה של ז’אן מורו, והיא, באותה תמימות מאיימת הזכורה מ”ז’יל וג’ים”, מניעה את הסרט. 

עד סוף העולם

בימוי: וים ונדרס
| 157 דקות

בעוד לוויין הודי המונע בכוח גרעיני מאיים להתרסק על כדור הארץ, יוצאת צעירה צרפתיה למסע דרך כל העולם ועד אוסטרליה בה חי מדען המבקש להשיב את חוש הראיה לאשתו האהובה. בעקבות הבחור דולקים בעלה ובלש פרטי. זה ‘סרט הדרך’ האולטימטיבי אליבא דוים ונדרס

לה נוטֶה

בימוי: מיכלאנג’לו אנטוניוני
| 121 דקות

ג’ובאני הוא סופר מצליח השרוי במשבר יצירה. חיי הנישואין שלו עם לידיה מדשדשים, ולמעשה מגיעים כבר אל סף העוינות. בתחילת הסרט מבקרים השניים חבר ותיק השוכב על ערש דווי, וכבר שם מתגלה עומק הקלקול ביחסים...